خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/04/15 - 18:20
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
سخنگوی ستاد انتخابات کشور:

گزارش های دریافتی حاکی از افزایش مشارکت مردم در انتخابات است

سخنگوی ستاد انتخابات کشور از افزایش مشارکت و استقبال پررنگ تر مردم از انتخابات در مرحله دوم به نسبت مدت مشابه رای گیری( تا حدود ساعت ۱۵) در مرحله اول خبر داد و از حضور مردم شریف ایران پای صندوق های رای تشکر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، به نقل از مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، محسن اسلامی گفت: فرایند رای گیری از ساعت ۸ صبح امروز جمعه ۱۵ تیرماه آغاز شد و تا ساعت ۱۸ ادامه دارد. بعد از آن نیز زمان رای گیری با تشخیص وزیر محترم کشور قابل تمدید است.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه "ستاد انتخابات کشور از مردم شریف ایران به جهت حضور در ساعت های اولیه در پای صندوق های رای تشکر می کند"، گفت انصافا مردم، مدیریت زمان خوبی کردند و همکاران ما را در شعب اخذ رای یاری رساندند.

اسلامی ادامه داد: گزارش های دریافتی حاکی از افزایش استقبال مردم نسبت به دور اول انتخابات در مقایسه میزان مشارکت (در بازه زمانی مشابه) تا همین ساعت (۱۵:۰۰) است و امیدواریم همین روند ادامه پیدا کند و شاهد مشارکت بیشتر در مرحله دوم انتخابات باشیم.

وی در ادامه، به جهت اهمیت اطلاعیه شماره ۱۴ ستاد انتخابات کشور آن را مجددا قرائت کرد: "به استناد تبصره «۵» قانون حضور نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری در شعب اخذ رأی، به آگاهی نمایندگان محترم نامزدها در شعب اخذ رای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری می رساند، نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رای حق تبلیغ له یا علیه هیچ یک از نامزدها و یا دخالت در کار هیات های اخذ رای، بازرسان و ناظران شورای نگهبان ندارند و در صورت تخلف از حوزه اخذ رای اخراج می گردند."

در مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری، مسعود پزشکیان و سعید جلیلی دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم راه یافته بودند و امروز مردم شریف ایران برای انتخاب رئیس جمهور، از بین این دو نامزد، پای صندوق های رای حاضر شده اند.

مرحله دوم فرآیند رای گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را صدها خبرنگار، عکاس و فیلمبردار از رسانه های داخلی و خارجی، در محل ستاد انتخابات کشور پوشش می دهند.

مدارک لازم برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، برخلاف انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری که رای گیری با ۵ مدرک قابل انجام بود، در این انتخابات تنها شناسنامه و کارت ملی در اخذ رای قابل پذیرش است و در صدها شعبه اخذ رای خارج از کشور نیز رای گیری با گذرنامه معتبر نیز قابل انجام است.

برای برگزاری انتخابات امروز ، بیش از ۸۰۰ هزار نفر از اقشار مختلف مردم حضور فعال دارند که همگی آموزش های لازم را دیده اند.

هر یک از نامزدهای انتخابات می توانند دو نماینده مستقر در ستاد انتخابات کشور داشته باشند.

تعداد کل شعب اخذ رای ۵۸ هزار و ۶۳۸ شعبه در داخل کشور است. همچنین این انتخابات، مانند دور قبل در همه شعبات خارج از کشور برگزار می شود.

 

  • کد خبر : 380298
کلمات کلیدی
مهدی سعدی آرانی
خبرنگار

مهدی سعدی آرانی

آخرین اخبار